Übungsplatz〔練習場〕

福居伸宏 Nobuhiro Fukui https://fknb291.info/

磁気浮上式鉄道 - Wikipedia

磁気浮上式鉄道(じきふじょうしきてつどう)とは、磁力による反発力または吸引力を利用して車体を軌道から浮上させ推進する鉄道である。英語で磁気浮上を表す"Magnetic levitation"を短縮しマグレブ (Maglev) ともいう。磁気浮上式鉄道はその近未来性からリニアモーターカーの代表格でもある。1971年、西ドイツで Prinzipfahrzeug が初めての有人走行に成功した。
世界で開発されている主な磁気浮上式鉄道にはトランスラピッド、HSST、試験走行段階の超電導リニアなどがあり、有人試験走行での世界最高速度は2003年に日本の超電導リニアが記録した581 km/hである。
現在、上海トランスラピッドとHSSTの愛知高速交通100L形(リニモ)が実用路線の営業運転を行っている。なお、超電導リニアによる中央リニア新幹線にあっては、東京 - 名古屋間で2027年の先行開業、さらに東京 - 大阪間で2045年の全線開業を目指して計画が進められている。

オランダ国内やベルリン―東欧諸都市間、スペインのマドリードの空港と3つの都市間、イランのテヘラン―マシュハド間、ベネズエラのカラカス―ラ・グアイラ、そしてシモン・ボリーバル国際空港間、インドのムンバイ―デリー、ムンバイ中心地とムンバイ国際空港間などで、実現性は別として、TRの導入構想がある。

http://ja.wikipedia.org/wiki/%E7%A3%81%E6%B0%97%E6%B5%AE%E4%B8%8A%E5%BC%8F%E9%89%84%E9%81%93


◇ Maglev - India - Wikipedia, the free encyclopedia

Mumbai – Delhi
A maglev line project was presented to the Indian railway minister (Mamta Banerjee) by an American company. A line was proposed to serve between the cities of Mumbai and Delhi, the Prime Minister Manmohan Singh said that if the line project is successful the Indian government would build lines between other cities and also between Mumbai Central and Chhatrapati Shivaji International Airport.[103]
Mumbai – Nagpur
The State of Maharashtra has also approved a feasibility study for a maglev train between Mumbai (the commercial capital of India as well as the State government capital) and Nagpur (the second State capital) about 1,000 km (620 mi) away. It plans to connect the regions of Mumbai and Pune with Nagpur via less developed hinterland (via Ahmednagar, Beed, Latur, Nanded and Yavatmal).[104]
Chennai – Bangalore – Mysore
Large and Medium Scale Industries Minister of Karnataka Mr. Murugesh Nirani, a detailed report will be prepared and submitted by December 2012 and the project is expected to cost $26 million per kilometer of railway track. The speed of Maglev will be 350 kmph and will take 1hr 30 mins from Chennai to Mysore via Bangalore.[105]

http://en.wikipedia.org/wiki/Maglev#India